Klimatyzacja samochodowa, tak jak każdy inny układ w samochodzie okresowo wymaga uwagi właściciela pojazdu. Zaniedbana, często odmawia posłuszeństwa w najmniej odpowiednim momencie. Właśnie dlatego tak ważne jest kontrolowanie jej minimum raz na 3 lata. Podstawowa obsługa polega na sprawdzeniu szczelności układu, uzupełnieniu ubytków czynnika roboczego oraz oleju, wymianie filtra kabinowego i odgrzybieniu układu.
Nawet zupełnie sprawny i szczelny układ, w przeciągu roku traci do 10-15% gazu. Zaniedbanie regularnego serwisu może się objawić w różny sposób. Przyczyną tego, że pewnego słonecznego dnia, klimatyzacja nie zadziała, może być zarówno zbyt mała ilość gazu w klimatyzacji, jak i uszkodzenie sprężarki czy któregoś z czujników. Ważna jest wtedy dokładna diagnostyka układu klimatyzacji, by wskazać przyczynę i dokonać skutecznej naprawy.
Nawet jeśli serwisujemy układ w regularnych odstępach i nie sprawia on kłopotów, chcąc uniknąć przykrych zapachów wydobywających się z nawiewu, warto corocznie wymieniać filtr kabinowy. Jeśli zależy nam na skutecznej filtracji, warto zdecydować się na filtr węglowy, który jeszcze skuteczniej oczyści powietrze dostające się do kabiny. Szczególnie polecany jest on osobom cierpiącym na alergie oraz poruszającym się często w miastach.
Uzupełnimy czynnik roboczy i olej, sprawdzimy szczelność układu.
Sprawdzimy szczelność, obecnośc czynnika roboczego, działanie sprężarki i czujników.
Wymienimy filtr kabinowy, ozonując wnętrze oraz kanały wentylacyjne.
Najpopularniejszy czynnik chłodniczy stosowany w większości pojazdów wyprodukowanych przed 2017 rokiem
Stosowany w pojazdach produkowanych na terenie UE od 1 stycznia 2017 roku
Układ klimatyzacji testujemy na kilka sposobów: poza standardowym testem próżni w ramach procedury napełniania układu, stosujemy także napełnienie układu azotem celem sprawdzenia ewentualnych ubytków. Małe nieszczelności znajdujemy z użyciem gazu śladowego -hydrogenu.
Ta metoda wykorzystuje właściwości wodoru- najmniejszej z cząstek występujących w przyrodzie, z jej wykorzystaniem jesteśmy w stanie namierzyć minimalne nawet nieszczelności i skutecznie je zlikwidować.
Wymiana skraplacza, przewodów, zaworów, sprężarki, czujników ciśnienia.
Ceny ustalane indywidualnie.
GODZINY PRACY
SKP
Pon-Pt 07.00-17.00
SERWIS MECHANICZNY
Pon-Pt 08.00-17.00